" ُروحِي وروحِك .. زي طير "
لَمَّا
نبتدي
صباحي
و صباحك
ب كلمة حلوة
وإبتسامة بالمراية
نبتسمها ب بسم الله
والبشاشة من عنيك تنتشر
وتعاود اليك, معها ضحكِتَك للحبايب
تسقي قلوبهم محبة, والمودة في التعامل
بشراكْ بكل خير ... وطول عمرك جبل المحامل
وانتَ عنوان الامل, والحل لكل المسائل, وللأحبة بسمتَك
بشرى تفاؤل .. وبنهارك تمشي وال هالة معاك .. يا
انبساطك يا هَنَاك, دِه الحبيبة والمحبة بتدور
عليك, إفتح لَها قلبَك, ضُمَّها بين ايديكْ,
وتبقي دنيتِك يِنوَرها إبتسام, وبالمراية
بسمتِك, هِيَّا الجمال , وبْطَلِتِك,
وحنيِّةْ نظرتِك, والود في
كلمتِك,تبقى روحك
زيِّ طير , يكمل
جمالِك والسلام.
بقلم. جهاد
عبد الغفور
ربايعة.
سيدني.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق